De realisatie van onze kantoren

De zomermaanden waren voor ons het moment om de kantoren in Oldebroek geheel op te leveren. Dit hebben we gelukkig niet alleen gedaan. Met dank aan Nathalie van Interieurboost zijn de kantoren nu helemaal afgerond. Nathalie deelt graag haar ervaringen gedurende dit project met jullie!

  1. Toen wij je vroegen het kantoor te ontwerpen en in te richten, wat dacht je toen?

Ik vond het ontzettend tof dat er opnieuw aan Interiorboost werd gedacht bij de realisatie van de kantoren voor IVS. Ongeveer 5 jaar geleden mochten wij ook voor de kantine op de begane grond en de kantoren op de eerste verdieping een kleur- en meubeladvies maken. Wanneer klanten op een later moment weer aan je denken, geeft dat aan dat ze je opnieuw vertrouwen met hun werkomgeving. (Waar gemiddeld 28-35 uur wordt doorgebracht) Een groter compliment kun je natuurlijk niet krijgen! Bij IVS kon deze verbouwing turn-key worden aangepakt omdat wij al in het voortraject werd ingeschakeld. Alles is hierdoor goed op elkaar afgestemd en dat is ook zeker te zien in het eindresultaat!

2. Hoe zijn je ideeën tot stand gekomen? Hoe ben je te werk gegaan?

In februari 2020 hadden we het eerste oriënterende gesprek in Oldebroek. We bespraken de ideeën, wensen en eisen voor de donkere zolder. De wens was: twee kwantoren (geschikt voor flexwerken) en een grote vergaderruimte voor 8 personen. De uitstraling moest passen bij het bestaande industriele interieur, met een upgrade naar de trends van nu. Na dit gesprek ging ik aan de slag met het moodboard, het 2D indelingsvoorstel en een snelle 3D met hierin de wanden. Zo werd tijdens het eerstvolgende gesprek in één oogopslag duidelijk wat de ideeën waren. Naar aanleiding hiervan gingen we verder finetunen.

De ruimtes zijn gerealiseerd aan de kant van het schuine dak, omdat hier 9 Velux dakramen werden geplaatst. Daglicht en uitzicht is namelijk belangrijk om prettig en gezond te werken. Het leidt tot meer motivatie en productiviteit, maar ook wordt er meer energie bespaard. De ruimtes werden opgedeeld door middel van dichte- en openwanden (van gips en zwart stalen kozijnen met glas). Zo ontstaat er open en toegankelijke ruimtes die wel afgesloten zijn. Door de glazen wanden komt er in iedere hoek daglicht naar binnen en oogt het licht en ruimtelijk. Door op sommige plekken wel dichte wanden te plaatsen wordt je minder afgeleid door beweging in andere ruimtes. De vergaderruimte is hiervan een perfect voorbeeld. Deze scheidingswand sluit de ruimte af en is functioneel doordat het presentatiescherm op deze wand is bevestigd. Al het glas zorgt voor een toegankelijke ruimte

De tafelbladen, kasten en wand in de vergaderruimte werden voorzien van hetzelfde plaatmateriaal als de tafelbladen en deuren van de andere verdiepingen. We zochten een bijpassende pvc vloer om een geheel te creëren. In het gehele pand ligt een betonnen gietvloer, daarom kozen we in de kantoren en vergaderruimte voor een speelse betonlook tapijttegel. Deze absorberen tevens geluid en verminderen contactgeluid, waardoor de ruimtes stiller en rustiger worden. De grijze kleur van het systeemplafond is op deze tegel afgestemd.

Naast het vele daglicht is goed werklicht ook erg belangrijk. In iedere ruimte hebben we gekozen voor passende verlichting. In de kantoren kozen we voor strakke zwart metalen armaturen met helder werklicht van 3500K. Deze werden op een speelse manier opgehangen. Voor de vergaderruimte gebruikte we 6 inbouwspots en drie unieke hanglampen van Foscarini met een kleurtemperatuur van 3000K. In de hal plaatste we een trackrail systeem. De spots kunnen 360 graden worden gedraaid en je kunt gemakkelijk extra of minder spots in de rails plaatsen. Deze hebben een dim-to-warm spot met een kleurtemperatuur van 2200-2800K en wordt warmer naarmate je deze terug dimt.

3. Welke stappen heb je ondernomen voor realisatie van het kantoor?

Met het realiseren van een turn-key project werk je in een trechtervorm. In de eerste oriënterende fase is alles mogelijk en dan wordt er verder gewerkt naar een definitief plan. We zijn gestart met het maken van een indeling van de ruimte. Vervolgens kozen we de juiste sfeer, kleuren en materialen. Toen dit definitief is gekozen was, werden de ideeën verwerkt in een 3D tekening waar de laatste twijfels weggehaald worden. Nadat het plan akkoord was, werd er een definitief projectplan gemaakt en begon het offertetraject. Bij de verschillende partners/leveranciers hebben wij het plan besproken en gekeken naar de beste producten. De kennis en expertise van de betrokken partijen is onmisbaar in het realiseren van een goed eindresultaat. Wanneer alle opties besproken waren konden we de exacte levertijden bespreken en een planning maken.

4. Met welke partners/leveranciers heb je samengewerkt? En wat hebben zij geleverd?

Bij Interiorboost werken we met diverse partijen samen om het totaalpakket aan te kunnen bieden, met als doel de klant te ontzorgen en het complete plan goed te kunnen realiseren. De volgende partijen hebben laten zien dat ze exact snappen wat de bedoeling was van dit gave plan:
Maatwerk en afbouw: Bouwbedrijf van Dijk
Vloeren: Sloots projectinrichting
Verlichting: Lightboxx
Schilderwerk: Smit Schilderwerken
Meubilair: KVS Project- en kantoorinrichting
Raambekleding: Noordman vloer- en raambekleding

5. Hoe is de samenwerking verlopen met de verschillende partners/leveranciers?

Door een duidelijk en overzichtelijk interieurplan weten alle partijen wat ze moeten doen en wat het eindresultaat is. Dit zorgt er voor dat alle koppen constant dezelfde kant op kijken, dit merk je vooral terug in periode van uitvoering. Natuurlijk kom je soms onverhoopt toch dingen tegen die je niet had verwacht. Dan werd ik meestal gebeld en kwam ik in sommige gevallen op locatie om samen tot een oplossing te komen. Momenteel zijn bijvoorbeeld de levertijden langer dan gebruikelijk, dit is in sommige gevallen even schakelen en vooral geduld hebben.

6. Zijn er ook dingen niet goed gegaan?

De verbouwing duurde langer dan verwacht, mede door de vertraagde levertijden maar ook Covid-19. Echter had dat als voordeel dat alles elkaar goed opvolgde en er geen/weinig verbouw stress was. De uitdaging waren met name de levertijden. Verder hadden we het achteraf eerder moeten hebben over een airco. Dit omdat het op de zolder toch warmer is dan in het begin werd verwacht. Maar gelukkig kan er nog makkelijk op het platte dak een unit worden geplaatst.

7. Ben je tevreden met het eindresultaat?

De zolder is letterlijk een verschil van dag en nacht! Het was een ontzettend leuke uitdaging om van A-Z het project te mogen ontwerpen, te begeleiden en te realiseren. Het is fijn dat er zoveel vertrouwen was vanuit IVS, dat ze alles uit handen durfde te geven. Dit gaf mij de mogelijkheid om alles op elkaar af te stemmen en er een kloppend geheel van te maken. Overal hebben we goed over na kunnen denken: afwerking, vloeren, verlichting, meubels niks is overgeslagen en dat is in het interieur echt terug te zien. Want wat is het fantastisch op elkaar afgestemd. Het is eindresultaat is nog mooier dan 3d tekeningen deden verwachten!

BEKIJK ONZE VACATURES